خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

مشخصات بلاگ
خبرهای فوری پلدشت
طبقه بندی موضوعی


مدیریت دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته اعتباری در حدود 2 هزار و 300 میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه به استان های مربوطه تخصیص یافت.


فرهاد سرخوش گفت: با توجه به اینکه بیشتر مصرف آب استان در بخش کشاورزی است لذا با حمایت های ستاد احیای دریاچه ارومیه در کشور در حدود ۱۲ هکتار از زمین های کشاورزی آذربایجان غربی با مجهز به آبیاری تحت فشار و به صورت تجمیعی کار شده است.

این مسئول سیلاب های داخل استان را یکی از عوامل موثر بر خشکی دریاچه ارومیه خوانده و گفت: ورودی سیلاب باعث ایجاد شیب و در نتیجه سبب ایجاد پیکره به سمت خشکی شده است و از این رو در برابر ورود میلیون ها متر مکعب آب ممانعت به عمل می آورد.

وی کاهش ۴۰ سانت در سال آب دریاچه ارومیه را با وجود صرفه جویی در مصرف آب از علل های تشکیل این پیکره خواند.

وی بیان کرد: با اجرای طرح هایی در جهت جلوگیری از سیلاب ، از ایجاد چنین پیکره هایی جلوگیری به عمل آمده و شاهد تغییرات مثبت آن در سال های اخیر و افزایش سطح تراز آن هستیم.

سرخوش با اشاره به اینکه ریزگردهای دریاچه ارومیه نیز قابل مهار گشته است، بیان کرد: با کاشت درختان شور گز، گیاهان قره داغ در دشت چوپان و دشت چپل ارومیه و سایر حواشی دریاچه ارومیه از پخش شدن این ریزگردها و ایجاد تاثیرات منفی بر محیط اطراف و جانداران جلوگیری شده است.

سرخوش با اعلام این خبر مبنی بر اینکه کل اعتبارات تخصیص یافته برای دریاچه ارومیه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، اعلام کرد: آذربایجان غربی با سهم ۷۲ درصدی خود در احیای در احیای دریاچه ارومیه بیشترین سهم را دارا است.

وی با توجه به اینکه بیشترین اعتبارات تخصیص یافته به دریاچه ارومیه مربوط به شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی است افزود: آذربایجان شرقی با ۲۴ درصد، کردستان با ۵.۱ درصد، کل دستگاه های اجرایی ملی با ۲.۵ درصد از این تخصیص منابع برای احیای دریاچه اروکمیه بهره مند شده اند.

۹۷/۰۴/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی