خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

مشخصات بلاگ
خبرهای فوری پلدشت
طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است


رییس اداره شیلات پلدشت گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته مرگ ماهی‌های دریاچه پشت سد ارس پلدشت ناشی از تجمع ماهی‌ها در جلو توربین سد و کمبود اکسیژن بود.


محمد مقدم در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرهای فوری پلدشت درباره مطلب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص آلودگی آب رودخانه ارس و مرگ ماهی‌ها در دریاچه پشت این سد توضیح داد: اخیرا برخی افراد بدون اطلاع از اصل قضیه اقدام به انتشار مطالبی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کردند مبنی بر اینکه تعداد بیشماری ماهی در دریاچه پشت سد ارس پلدشت از بین رفته‌اند و رنگ آب دریاچه به دلیل وجود مواد آلاینده تغییر رنگ داده که مورد توجه مردم شهرستان قرار گرفت و  با توجه به اهمیت این موضوع، ماموران این اداره به مناطق مورد نظر، اعزام و موضوع را از نزدیک بررسی کردند.

 

رئیس اداره شیلات شهرستان پلدشت با اشاره به تلف شدن 5000  تا 6000 قطعه ماهی در این دریاچه تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، مرگ ماهی ها ناشی از تجمع ماهی‌ها در جلوی دریچه توربین سد به دلیل مکش بالای توربین و کمبود اکسیژن بوده که همه ساله نظیر این اتفاق به دلیل وجود ماهیان گرم آبی و زیست آنها در کف دریاچه صورت می‌گیرد که متاسفانه امسال این میزان تلفات افزایش داشته است.



وی تاکید کرد: رنگ‌هایی که در سطح آب دیده شده ناشی از وجود جلبک‌های موجود در آب رودخانه است لذا تهدیدی از این سو برای آبزیان دریاچه وجود ندارد.


مقدم  با بیان اینکه  شایعه آلودگی رودخانه ارس به دلیل ورود مواد آلاینده کارخانجات، بی اساس است  افزود: هیچگونه آلودگی در آب رودخانه ارس و به تبع آن در دریاچه پشت سد وجود ندارد و نتایج بررسی‌ها و آزمایشات بصورت کتبی به ادارات مربوطه ارسال شده است.


/ انتهای پیام 


لینک مستقیم خبر:

http://khabarpoldasht.blog.ir/post/134
۲ نظر ۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۶:۳۹

به منظور کنترل بازار و تامین اقلام مورد نیاز مردم خروج کالاهای اساسی توسط اتباع خارجی از مرز صنم بلاغی شهرستان پلدشت ممنوع شده است.


بهگزارش خبرهای فوری پلدشت ،احمد پور مدیر گمرک شهرستان پلدشت گفت : برابر بخشنامه ها و دستور العمل ها صادره در خصوص ممنوعیت صادراتی برای کالاهای اساسی و یارانه دار ، گمرک پلدشت همانند سایر گمرکات نسبت به کنترل و عدم خروج این کالاها بصورت صادرات رسمی و تجاری از تاریخ ابلاغ اقدام کرده است.

 

او گفت  در حوزه مسافری تحت عنوان کالای همراه مسافری از زمان ابلاغ مصوبه کارگروه استانی از تاریخ 15 شهریور ماه سال جاری از خروج کلیه کالاهای اساسی مردم جلوگیری به عمل اورده است.

 

  پایانه مرزی شهرستان پلدشت دومین گلوگاه ارتباطی کشورمان  با جمهوری اذربایجان است که سالانه بطور میانگین بیش از 12 میلیون دلار مبادلات تجاری در این پایانه صورت می گیرد.

/انتهای پیام

لینک مستقیم خبر:
http://khabarpoldasht.blog.ir/post/133
۰ نظر ۲۶ مهر ۹۷ ، ۱۷:۰۹

[برای مشاهده بهتر ویدئو پیشنهاد میشود که یا دانلود یا تصویر را بزرگ نمایی بفرمایید...!]






برای دانلود اینجا کلیک کنید
حجم: 20.9 مگابایت
توضیحات: نوحه ۳ زبانه ترکی،فارسی،عربی از نزار القطری
۰ نظر ۲۶ مهر ۹۷ ، ۰۹:۵۸

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از افتتاح تصفیه خانه آب پلدشت در آینده نزدیک خبر داد.



به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی، خبرهای فوری پلدشت ؛ رسول اکبری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در خصوص روند اجرای پروژه تصفیه خانه آب پلدشت، اظهار داشت: پروژه تصفیه خانه آب پلدشت از سال ۹۴ آغاز و هم اکنون از نظر ساختمانی دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و از نظر تهیه و نصب تجهیزات ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه، تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای طرح مذکور ۳۵ میلیارد ریال بوده و اعتبار لازم جهت اتمام طرح ۱۰ میلیارد ریال است.


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی یادآور شد: طرح تصفیه خانه آب پلدشت به ظرفیت ۳۰ لیتر در ثانیه برای جمعیت ۱۲ هزار نفری و در راستای ارتقای کیفیت آب شرب پلدشت اجرایی شده است.


مهندس اکبری در ادامه به جمعیت شهری پلدشت اشاره کرد و گفت: پلدشت دارای جمعیت ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفری است که ۱۰۰ درصد این جمعیت در قالب ۵ هزار و ۷۹ انشعاب، زیر پوشش خدمات آبرسانی قرار دارند.


وی طول شبکه و خط انتقال آب پلدشت را بیش از ۶۰ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: کل ظرفیت تامینآب این شهر ۵۵ لیتر در ثانیه است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه این تصفیه خانه به روش اسمز معکوس و با ظرفیت ۳۰ لیتر در ثانیه اجرایی شده است، گفت: اعتبارات سال ۹۷ به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از طریق اعتبارات منطقه آزاد ماکو و ۴ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از طریق منابع استانی هزینه شده است.


مهندس رسول اکبری با اشاره به اقدامات اجرایی این پروژه، افزود: با توجه روند اجرای پروژه، فاز نخست این طرح آذر ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.


وی در ادامه به طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب این شهر اشاره کرد و اذعان داشت: مشاور صدر آب نیرو طرح مطالعات مرحله اول و دوم ایجاد تاسیسات فاضلاب پلدشت را از محل اعتبارات ملی و داخلی آغاز کرده و در حال حاضر این طرح نیز از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
انتهای پیام/ح


تصفیه خانه آب پلدشت به زودی به بهره برداری می‌رسد.


/انتهای پیام 

لینک مستقیم خبر:
http://khabarpoldasht.blog.ir/post/131
۰ نظر ۲۵ مهر ۹۷ ، ۱۶:۳۳



مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ماکو در آینده‌ای نزدیک قطب کشتی ایران می‌شود گفت: هم اینک با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی که در این منطقه وجود دارد، منطقه آزاد ماکو در رشته کشتی در استان یکه‌تاز است.



حسین ولی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرهای فوری پلدشــــت ، با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ماکو در آینده‌ای نزدیک قطب کشتی ایران می‌شود اظهار کرد: هم اینک با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی که در این منطقه وجود دارد، منطقه آزاد ماکو در رشته کشتی در استان یکه‌تاز است.

وی افزود: عقبه ماکو نیز در کشتی بسیار درخشان بوده تا جایی که«احمد افغان» تنها فرد راه یافته به المپیک از این منطقه بوده و در دهه 50 نیز تیم ملی آمریکا به ماکو سفر کرده و با شکست این منطقه را ترک کرده است.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بنابراین در ورزش کشتی سرمایه‌گذاری می‌شود تا به جایگاه واقعی خود یعنی ایستادن در سکوی برتر کشوری برسد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 500 نفر ورزشکار سازمان یافته رشته کشتی در منطقه آزاد ماکو فعالیت می‌کند بیان کرد: علاوه بر آن در تمامی رده‌های سنی خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، ملی پوش کشتی در رشته فرنگی و آزاد وجود دارد.

ولی‌زاده اظهار کرد: هم اکنون سه خانه کشتی در منطقه آزاد ماکو وجود دارد که خانه کشتی ماکو و شوط راه‌اندازی و فعال است اما خانه کشتی پلدشت دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و امید است با توجه به اینکه این شهرستان در کشتی فرنگی دارای استعدادهای فراوانی است، تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری تمامی مسابقات ورزشی نیز در منطقه آزاد ماکو وجود دارد و در آینده نزدیک این منطقه میزبان مسابقات مهم ملی و بین‌المللی خواهد شد.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه از کسب مجوز برای راه اندازی پایگاه قهرمانی جودو در منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: این پایگاه نخستین پایگاه قهرمانی جودو در شمال غرب کشور است چون در این رشته ورزشی نیز استعدادهای فراوانی در منطقه وجود دارد.

وی ورزش را ابزاری برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی در منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و گفت: در این راستا المپیادهای مختلف ورزشی روستایی، نظامیان، دانش آموزی، معلولان و بانوان در این منطقه برگزار می شود.


/انتهای پیام


لینک مستقیم خبر:
http://khabarpoldasht.blog.ir/post/130
۰ نظر ۱۴ مهر ۹۷ ، ۱۸:۰۹


به گزارش خبرهای فوری پلدشت، غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی بیان کرد: علاوه بر آن به دنبال توسعه زیرساخت های ارتباطی در راستای ارائه چهار خدمت اصلی دولت به صورت الکترونیکی در مناطق روستایی و همچنین هوشمند سازی منطقه هستیم.

وی افزود: تلاش سازمان منطقه آزاد ماکو بر این است که این منطقه به مرکز خدمات پشتیبانی سایت های اینترنتی تبدیل شود و در صدد هستیم مقدمات این اقدام مهم را با همکاری نهادهای استانی و کشوری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: قابلیت های منطقه آزاد ماکو در این بخش موجب شده تا سرمایه گذاران خارجی و داخلی زیادی علاقه مند به حضور در منطقه شوند.

سلیمانی همچنین از پیاده سازی پایلوت گمرک هوشمند در این منطقه خبرداد و بیان کرد: همزمان با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آذربایجان غربی موضوع ایجاد مرکز تجارت دیجیتال با محوریت جاده ابریشم و بهره مندی از ظرفیت منطقه آزاد ماکو بحث شد که امیدوار به اجرایی شدن آنها در این منطقه هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد ماکو گفت: به منظور حمایت از اشتغال پایدار در حوزه ICT و هوشمندسازی ادارات، زیرساخت های ارتباطی این منطقه توسعه می یابد.

قاسم جلیلی نژاد افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان، ایده های نو و فناورانه از جمله سیاست ها و برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و در استان نیز همین امر در راستای توسعه اشتغال پایدار دنبال می شود.

وی اضافه کرد: زیر ساخت های ارتباطی و اینترنتی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است. 

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است. 

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.


/انتهای پیام 


لینک مستقیم خبر:

http://khabarpoldasht.blog.ir/post/129
۰ نظر ۱۱ مهر ۹۷ ، ۱۷:۲۰

احمد قربانی رییس آموزش و پرورش پلدشت شد


با بازنشسته شدن طالبی، احمد قربانی رییس آموزش و پرورش شهرستان پلدشت شد برای ایشان در این مسؤولیت آرزوی موفقیت داریم


📡 @khabarpoldasht

۰ نظر ۰۸ مهر ۹۷ ، ۰۸:۰۷



توضیحات

🎥  موشن گرافیک


نام: حماسه نادر

موضوع: شکستن غرور استکبار در اسکورت بزرگترین کشتی نفتکش جهان بریشتن

مدت زمان: 3 دقیقه 50 ثانیه

حجم: 17 مگابایت


برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید


/انتهای پیام

۰ نظر ۰۴ مهر ۹۷ ، ۱۶:۲۲