خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

مشخصات بلاگ
خبرهای فوری پلدشت
طبقه بندی موضوعی

سرانه فضای بهداشتی شوط ۲.۵ برابر افزایش یافته است

يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۴:۲۱ ب.ظ

فرماندار شوط گفت: با احداث و بهره برداری از پروژه های بهداشتی و درمانی جدید، سرانه بهداشتی این شهرستان به ۲.۵ برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرهای فوری پلدشت، حسن عبدالهی اصل روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، اظهار داشت: خدمات دولت در حوزه سلامت این شهرستان بسیار چشمگیر است و مردم منطقه از برکت های آن بهره مند هستند.
وی اضافه کرد: مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شوط با یکهزار و ۲۱۸ مترمربع زیربنا، پایگاه سلامت شهری شوط با ۲۷۵ مترمربع زیربنا و پروژه کلینیک تخصصی این شهر با ۷۶۰ مترمربع زیربنا تنها بخشی از زیرساخت های احداثی طی سال های اخیر در این شهرستان است. 
وی ادامه داد: مرکز جامع سلامت شهر مرگنلر با هزار مترمربع زیربنا، مرکز جامع سلامت روستای مخور با ۷۰۰ مترمربع زیربنا، مرکز جامع سلامت روستای تازه کند و پایگاه فوریت های پزشکی شهر «یولاگلدی» نیز از دیگر طرح های مهم دولت تدبیر و امید در این شهرستان به شمار می رود. 
به گزارش خبرهای فوری پلدشت، در این آیین دکتر رضا قربانی به عنوان مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان شوط معرفی و از خدمات دکتر محمدرضا مینایی تجلیل شد. 
شهرستان شوط در شمال آذربایجان غربی و در محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو قرار دارد و در به فاصله ۲۵۷ کیلومتر از مرکز استان واقع شده است.
این شهرستان از طرف شمال به شهرستان های ماکو و پلدشت، از غرب به شهرستان چالدران، از جنوب به چایپاره و از شرق به شهرستان پلدشت محدود شده و با ۹۳۱ کیلومترمربع مساحت، کوچکترین شهرستان آذربایجان غربی محسوب می شود.
شهرستان شوط مطابق آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ ، دارای ۵۵ هزار و ۶۸۲ نفر جمعیت است که این تعداد برابر ۷۱/۱ درصد کل جمعیت استان را شامل شده و چهاردهمین شهرستان از هفده شهرستان استان از نظر جمعیتی است. 
شهرستان شوط طی سال ۱۳۸۶ به مرکزیت شهر شوط از شهرستان ماکو جدا شد و طبق سرشماری سال ۱۳۹۰ این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و قره قویون، چهار دهستان و ۲ شهر شوط و مرگنلر و ۷۰ روستاست.

/انتهای پیام
۹۸/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی