خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

مشخصات بلاگ
خبرهای فوری پلدشت
طبقه بندی موضوعی

۲۰ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

ریئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پلدشت گفت: یکهزار و 165 واحد صنفی در این شهرستان فعالیت می کند و در سه ماه اول سال جاری 773 مورد نظارت و بازرسی از این صنوف انجام شد.




هادی باقر نژاد گفت: از این تعداد بازرسی چهار فقره پرونده منجر به تخلف به ارزش چهار میلیون و 800 هزار ریال کشف شد.
وی اضافه کرد: رعایت نکردن دستور العمل بهداشت، درج نکردن قیمت و صادر نکردن صورت حساب از جمله موارد تخلف بوده است.
وی با اشاره به طرح درج قیمت و صدور فاکتور افزود: در این طرح از 454 مورد از واحدهای توزیعی و 58 مورد از واحدهای خدماتی بازرسی به عمل آمد و 2 پرونده تشکیل شد.
به گزارش ایرنا پلدشت در شرق شهرستان ماکو و در کرانه جنوبی رود ارس قرار دارد و مشتمل بر دهستان های چایباسار شرقی، زنگبار، گِچْلَرات شرقی و گچلرات غربی، 72 آبادی و شهر پلدشت است.

/انتهای پیام
۰ نظر ۲۸ تیر ۹۷ ، ۱۰:۵۲


به گزارش خبرهای فوری پلدشت؛ سرهنگ مهدی اسمعیلو روز دوشنبه در جمع سرگروه های صالحین در ماکو با بیان اینکه اولین گام در تشکیل حلقه های صالحین خودشناسی است، بیان کرد: در دوره های آموزشی حلقه صالحین باید تقویت مباحث اعتقادی، احکام، تاریخ و قرآن مدنظر قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه اردوی آموزشی برای استادیارها، سرمربیان، مربیان و سرگروه های صالحین با هدف رشد، تعالی و پرورش نیروهای انقلابی باید به طور مستمر برگزار شود، افزود: تربیت و پرورش عقل، روح و رفتارسازی در اردوهای یک روزه حلقه های صالحین مدنظر قرار گیرد.
سرهنگ اسمعیلو بر ضرورت بصیرت افزایی همگام با رصد فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: در این حلقه ها باید استعدادها و جوانان مستعد رشد، شناسایی و پرورش یابند.
معاون تربیت و آموزش سپاه ماکو با بیان اینکه کلیه اقدامات باید با هدف کیفی سازی و ایجاد فضای صمیمی و شاد در پایگاه ها انجام گیرد، اضافه کرد: سرگروه های حلقه های صالحین باید افرادی دلسوز و متخصص باشند تا بتوانند به الگویی مناسب برای زیرمجموعه خود تبدیل شوند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه سرگروه حلقه های صالحین باید قدرت تجزیه و تحلیل مسائل روز را داشته باشند، گفت: تعامل و ارتباط سازنده پایگاه ها و حلقه های صالحین بر رشد اعضای آنان تاثیر مثبتی دارد.
به گزارش ایرنا برگزاری طرح تربیتی صالحین از سال های پایانی دهه 1380 شمسی در کشور آغاز شده و یکی از گسترده‌ترین طرح های بسیج سپاه پاسداران است.

/انتهای پیام
۰ نظر ۲۶ تیر ۹۷ ، ۱۰:۴۵


به گزارش خبرهای فوری پلدشت ، بیشترین هندوانه استان آذربایجان غربی از اراضی کشاورزی شهرستان پلدشت برداشت می شود.
اصغرزاده مدیرجهاد کشاورزی پلدشت گفت: حدود 600 هکتار از اراضی زیر کشت هندوانه رفته است و بطور میانگین هندوانه کاران در اراضی کشاورزی پلدشت از هر هکتار 50 الی 60 تن محصول برداشت می کنند و پیش بینی می شود امسال 50 هزار تن از این اراضی هندوانه برداشت شود.
کشاورزان پلدشتی امسال در آبیاری مزارع هندوانه از روش آبیاری قطره ای استفاده کرده اند که موجب افزایش راندمان و کاهش مصرف آب شده است.
در میان همسایگان ایران، عراق یکی از مشتریان پروپاقرض هندوانه های پلدشت است. امسال 1500 هزار تن هندوانه به عراق صادر و یک میلیون دلار ارز وارد کشور می شود.

/انتهای پیام
۰ نظر ۲۵ تیر ۹۷ ، ۲۳:۴۵


به گزارش خبرنگار، خبرهای فوری پلدشت؛   مراسم یادواره ۹۷ شهید پلدشت در مسجد امیرالمؤمنین شهرستان با استقبال پرشور مردم از مهمانان برگزار شد.
این مراسم با حضور سردار یعقوب صمدلویی و مداح محمد باقر منصوری اردبیلی و اهالی روستا ها و عشایر شهرستان برگزار شد.


ویدئو






/انتهای پیام 
۰ نظر ۲۲ تیر ۹۷ ، ۰۶:۴۲
                                             

عین‌الله شریف‌پور گفت: با اشاره به اینکه هم اکنون مطالعات مربوط به آب در شهرستان ماکو به پایان رسیده است اظهار کرد: علاوه بر آن خوشبختانه 36 کیلومتر نیز شبکه داخلی شهر ماکو نیز لوله‌گذاری و به پایان رسیده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تصفیه‌خانه‌ای که برای آن در نظر گرفته بودند در محل مناسبی قرار نداشت، مسئولان وقت به ویژه سازمان منطقه آزاد، فرمانداری و شورای اسلامی شهر خواهان جابه‌جایی محل تصفیه خانه شدند.
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: این جابه‌جایی، بودجه برآورد اولیه را حدود هشت میلیارد تومان افزایش داده و نیز برای فاضلاب ماکو در سال گذشته یک اعتبار جزئی تخصیص داده شده بود و در بودجه امسال نیز یک میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد و علاوه بر آن، با پیگیری‌هایی که پیش از تصویب بودجه انجام شد، حدود سه میلیارد تومان نیز افزوده و به چهار و نیم میلیارد تومان رسید.
وی بیان کرد: همچنین با توجه به اعتباری که از این محل در اختیار نمایندگان گذارده شده بود، دو میلیارد تومان نیز به مبلغ افزوده شد تا فاضلاب تصفیه خانه شهر ماکو به پایان برسد.
لزوم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهر ماکو
شریف‌پور اظهار کرد: شهر ماکو از نظر فیزیکی دارای سنگ‌های آذرین بوده و چاه‌های جذب نیز به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست و رودخانه زنگمار به عنوان یک رودخانه مرزی که به ارس می‌ریزد، محیط زیست این شهر را با آسیب جدی مواجه کرده و بنابراین تمامی تلاش‌ها این است که در منطقه آزاد ماکو با عنایت مدیرعامل این سازمان، با پایان فاضلاب تصفیه خانه ماکو شاهد افتتاح این پروژه بزرگ باشیم.
وی افزود: علاوه بر آن فاز نخست فاضلاب شهر سیه چشمه به پایان رسیده و پیشرفت فیزیکی فاز دوم آن بیش از 80 درصد است و فاضلاب شهر پلدشت و شوط نیز بین 40 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امید است با پایان مطالعات آنها، بتوان ردیف‌های اعتباری برای آنها باز کرده و یا با استفاده از روش‌هایی که امروز با اجرای پروژه‌ها از جمله BOT وجود دارد و یا با مشارکت بخش خصوصی شاهد اجرای پروژه‌های فاضلاب شهر سیه چشمه، شوط و پلدشت باشیم.
۰ نظر ۲۰ تیر ۹۷ ، ۱۳:۰۷

نماینده مردم شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: کیفیت مناطق ییلاقی چالدران برای میزبانی از عشایر در ایام تابستان امسال قابل قبول است.




عین الله شریف پور عصر روز شنبه در بازدید از مناطق ییلاقی شهرستان چالدران افزود: 80 هزار هکتار از مناطق ییلاقی این شهرستان همه ساله میزبان عشایر شمال آذربایجان غربی بوده و امسال اقدامات خوبی در راستای رسیدگی به این مناطق صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: حضور عشایر در این منطقه زمینه تولیدات فرآورده های دامی و لبنی با کیفیت را فراهم می کند که باید از این ظرفیت برای توسعه صنایع لبنی و گردشگری بهره برد.
وی بیان کرد: سه ماه حضور عشایر در مناطق ییلاقی چالدران می تواند ظرفیت های این منطقه را در حوزه عشایر و منابع طبیعی آشکار کند.
نماینده مردم شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی مراتع را میراث ماندگار و ملی دانست و گفت: باید تمامی عشایر و مرتع داران از این میراث ملی به نحو شایسته محافظت کنند.
فرماندار چالدران نیز در این بازدید بیان کرد: همه ساله با فرا رسیدن فصل تابستان، عشایر کوچ رو شهرستان‌های شمال آذربایجان غربی با بیش از 200 هزار رأس دام سبک و سنگین و با هدف تولید فرآورده‌های دامی و لبنی، کوچ خود را به مناطق ییلاقی شهرستان چالدران آغاز می کنند.
کریم حسین زاده اضافه کرد: 2 میلیارد ریال برای ساماندهی ایل راه های چالدران اختصاص یافته است و هزینه می شود.
وی با تاکید بر تلاش تمام دستگاه های متولی در ایجاد و حفظ امنیت در جامعه، گفت: لازم است که عشایر کوچ رو و مستقر در مرزهای این شهرستان در جهت برقرای امنیت پایدار همکاری تنگاتنگ با نیروهای نظامی و انتظامی این شهرستان داشته باشند.
به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران از جمله شهرستان های شمال آذربایجان غربی است که میزبانی عشایر شمال استان را بر عهده دارد.
در جنوب استان نیز شهرستان شاهین دژ پذیرای عشایر است.


/انتهای پیام
۰ نظر ۱۷ تیر ۹۷ ، ۰۹:۵۳

        

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: پایانه مسافری سرو تا پایان آذرماه به بهره برداری می رسد.


عبدالحسین علی اکبری در گفت وگو با خبرنگار خبرهای فوری پلدشت به عملیات عمرانی پایانه های مرزی استان درسال 97 اشاره کرد و گفت: در 4 پایانه مرزی بازرگان، تمرچین، رازی و سرو عملیات عمرانی با اعتبار 50 میلیارد تومان در حال انجام است و پایانه مرزی پلدشت تکمیل ترین پروژه استان است.


وی با اشاره به اینکه 5 پایانه مرزی در آذربایجان غربی فعال است افزود: طرح سالن مسافری سرو ارومیه با اعتبار 121 میلیارد ریال 62 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان آذرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.


علی اکبری با اشاره به اینکه پایانه رازی خوی اولین پایانه مرزی در استان است که سالن تجاری و مسافری در یک جا تجمع خواهد شد اظهار کرد: فاز اول پروژه با 8 میلیارد تومان اعتبار با 62 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و کل پروژه در سال 99 به بهره برداری می رسد.


مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: بتن ریزی و دیوار کشی پارکینگ پایانه مرزی بازرگان به اتمام رسیده و این پروژه با 74 درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتبار 157 میلیارد ریال در اواخر سال جاری به اتمام می رسد.


وی تصریح کرد: محوطه سازی، احداث کریدور مسافری و دیوار کشی نهایی پایانه مسافری از جمله فعالیتهای عمرانی پایانه مرزی تمرچین است که تاکنون با صرف اعتبار 142 میلیارد ریال 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


علی اکبری با بیان اینکه تمام مرزهای استان به دوربین مدار بسته مجهز هستند و آمادگی لازم برای جانمایی گیت ها از طریق گمرک بازرگان را داریم گفت: 23 درصد ورودی و خروجی کشور از گمرکات آذربایجان غربی انجام می گیرد.

۰ نظر ۱۶ تیر ۹۷ ، ۰۹:۵۵

                                              

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز 14 تیرماه برای نخستین بار، تحت عنوان « روز شهرداری و دهیاری» در سالنامه رسمی کشور درج شد.



با سلام خدمت مسئولین شهرداری و دهیاری شهرستان پلدشت که با زحمات فراوان و سختی بیش از حد تمام توان خود را در راستای آبادانی این شهرستان کرده آرزوی سلامتی و موفقیت در اهداف  خدا پسندانه خود داریم و تشکر میکنیم از کارکنان و کارمندان شهرداری و دهیاری شهرستان پلدشت که در کار خود زحمت کشیده و درحال خدمت رسانی به مردم عزیز شهرستان پلدشت هستند.


(امید است در مسئولیت خود بهترین و محبوب ترین باشید)




مدیریت پایگاه خبری و اطلاع رسانی، خبرهای فوری پلدشت




/انتهای پیام


۰ نظر ۱۴ تیر ۹۷ ، ۱۱:۲۳

مَن اَحَبَّکَ نَهاکَ وَ مَن اَبغَضَکَ اَغراک.

کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند.


بحار الانوار(ط-بیروت)ج۷۵،ص۱۲۸


(با پوشش و نشر  این مطلب لطفا به مسئولین شهرستان و... اطلاع رسانی کنید)




به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرهای فوری پلدشت؛ دمای هوای شهرستان پلدشت بیش از ۴۳ درجه است و تا حد ۵۰ درجه هم میرسد با وجود گرمای بیش از حد و اندازه اداره هواشناسی شهرستان پلدشت آمار غلط اعلام می کند و از این طرف هم دمای بالای ۴۵ درجه در یک شهر بهای برق را طبق قانون ثبت شده کاهش میابد ولی این اتفاق با وجود آمار غلط از طرف اداره هواشناسی شهرستان نمی افتد و باعث نا راضی شدن مردم میشود.



سخن و انتقاد شهروند


۱- سخن شهروند

با سلام خدمت مسئولین گرامی شهرستان پلدشت؛ همه میدانند که تابستان های پلدشت همیشه گرم است و سوزان، با وجود این چرا بهای برق در پلدشت کاهش نمی یابد.


۲- سخن شهروند 

سلام و خسته نباشید...

میخواستم بپرسم گرما بیش از ۴۵ درجه است چرا هواشناسی کمتر و آمار غلط میدهد.

اصلا بهای برق پلدشت با گرمای بالای ۴۵ درجه جور می آید؟


۳- سخن شهروند

سلام و خسته نباشید به مدیریت پایگاه اطلاع رسانی خبرهای فوری پلدشت و مسئولین شهرستان پلدشت؛ آب و هوای شهرستان پلدشت هر ساله در فصل تابستان گرم است و این را همه میدانیم الان آب و هوای اینجا با شهر قم برابری میکند ولی با یک تفاوت آنها رایگان و با کاهش قیمت برق استفاده میکنند ولی ما با گرمای برابر با قیمت کمر شکن برق یا اصلا استفاده نمیکنیم.



پیشنهاد خبرهای فوری پلدشت 


۱- با وجود گرمای بیش از ۴۵ درجه، قیمت برق شهرستان پلدشت طبق قانون کشور کاهش بیابد.


۲- اعلام واقعی درجه دمای شهرستان پلدشت.


/انتهای پیام 


۰ نظر ۱۴ تیر ۹۷ ، ۱۰:۵۳

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری پلدشت گفت: از ابتدای امسال حدود 25 هکتار زمین ملی به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان با همراهی دستگاه قضا از متصرفان رفع تصرف شد.



رضا مرادخانی گفت: در این راستا هفت پرونده تصرف اراضی ملی در پلدشت تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده بود.

وی اضافه کرد: این اراضی به صورت غیرقانونی توسط برخی افراد در منطقه تصرف شده بود و مورد استفاده قرار می گرفت که دوباره به زمین های دولتی تبدیل و امکان حراست از آنها فراهم شد.

وی بیان کرد: حفظ و حراست از عرصه های ملی و منابع طبیعی از اولویت های اصلی اداره منابع طبیعی پلدشت است و این اداره توانسته با همکاری و تعامل ارگان ها و ادارات مرتبط و مشارکت بهره برداران تا حدود زیادی از تخریب و تصرف اراضی ملی جلوگیری کند.

مدیر منابع طبیعی پلدشت با اشاره به وجود 120 هزار هکتار اراضی ملی در این شهرستان، گفت: از این میزان بیش از 60 درصد ممیزی شده است و امکان دست اندازی به آنها وجود ندارد.

مرادخانی افزود: در صورت دست اندازی برخی افراد به اراضی ملی استان شهروندان می توانند با سامانه شبانه روزی 1504 تماس بگیرند و زمینه مقابله اداره منابع طبیعی را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا پلدشت از جمله شهرستان های غنی از نظر منابع طبیعی در آذربایجان غربی است که در شمال این استان قرار دارد.



/انتهای پیام 

۰ نظر ۱۳ تیر ۹۷ ، ۱۰:۴۵