خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

مشخصات بلاگ
خبرهای فوری پلدشت
طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است


رئیس انجمن سردرد ایران با بیان اینکه روزه داران باید حتماً سحری میل کنند،گفت: بهترین شکل مصرف مواد پروتئینی مانند گوشت یا تخم مرغ، به همراه سبزی یا کاهو و خیار است.


 منصوره تقاء رئیس انجمن سردرد ایران با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان، توصیه‌هایی به روزه داران کرد.


وی ادامه داد: افراد در در صورت داشتن توانایی روزه گرفتن باید حتماً سحری میل کنند. بهترین شکل مصرف مواد پروتئینی مانند گوشت یا تخم مرغ به همراه سبزی یا کاهو و یا خیار است.


رئیس انجمن سردرد ایران افزود: روزه داران در روز از فعالیت زیاد و حضور در محیط‌های گرم و معرض آفتاب بپرهیزند و به محض اذان مغرب افطار سبک و ترجیحاً خرما یا مواد شیرین دیگر و یک مایع گرم میل کنند.

 


تقاء با تأکید بر اینکه با مقداری فاصله از افطار، شام سبک میل شود، گفت: مصرف مایعات و تخم شربتی در آب و میوه را فراموش نکنید.


وی بیان داشت: اگر عادت به مصرف زیاد چای و یا قهوه در روز داشته‌اید، با حجم کمتر و رقیق تر در شب‌های اول ماه رمضان آنها را مصرف کنید.


رئیس انجمن سردرد ایران متذکر شد: مصرف مواد غذایی را مدیریت کرده و از حجم زیاد غذا و غذاهای سنگین پرهیز کنید.


تقاء تصریح کرد: بر اساس مطالعات متعدد اگر در طول ماه مبارک رمضان در خوردن افراط نشود و غذاهای سالم مصرف شود، شاخص سلامت بدن در پایان این ماه در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/

۰ نظر ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۲۵

عظمت ماه رمضان

پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم فرمودند: اگر بنده ارزش ماه رمضان را می دانست، آرزو می کرد که سراسر سال رمضان باشد. لذا بزرگان ما مقید بودند روز اول ماه رمضان دو رکعت نماز شکر بخوانند که خدا را شکر زنده ماندند و ماه رمضان را درک کردند.

پنج جایزه برای فرد روزه دار 

نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: فرد روزه دار پنج جایزه دارد:

1- نظر لطف خداوند شامل بنده اش می شود.

2- تمام شبانه روز ماه رمضان ملائکه برای روزه دار طلب مغفرت می کنند و می گویند: خدایا او را بیامرز.

3- خداوند در اول ماه رمضان به بهشت فرمان می دهد: خودت را برای بنده من زینت کن.

4- وقتی ماه تمام شود و بنده از این ماه عبور کند، آخرین شب ماه رمضان، خداوند همه گناهانش را می آمرزد. کسی بلند شد و گفت: آیا منظورتان شب قدر است؟ فرمود: نه، شب عید؛ چون مزد کار را آخرش می دهند.

5- بوی دهان آنها که به ظاهر بوی خوشی نیست نزد خدا مانند مشک و عنبر است.


/انتهای پیام 

۰ نظر ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۳۵

سنجد گوشتش گوشت مى‏رویاند و پوستش پوست و استخوانش استخوان و گرده (قلوه) را گرم و معده را دباغى و بواسیر و تقطیر بول را امان است و ساقها را قوى و رگ خوره را قطع مى‏کند.(امام صادق علیه السلام)

میوه سنجد از زمانهای گذشته در سبد غذایی ایرانیان جا داشته و امروزه از درخت سنجد و میوه آن در صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی، عطرسازی و صنایع چوب استفاده می‌شود. نام علمی سنجد «Elaeagnusan gastifolial» است.



گل سنجد


طبیعت آن: گرم و خشک است.


ماده شیمیایى: اسانس روغنى در گل سنجد وجود دارد.


خواص درمانى:


1- آب جوشانده یا دم‏کرده آن را بنوشید براى بازکردن گرفتگى‏ها و تحلیل گاز و نفخ و درمان استسقاء و یرقان نافع است، معده را تقویت مى‏کند، مقوى کبد است، براى درمان بیماریهاى دماغى مانند فلج و کزاز و براى قلب و رفع زخم‏هاى ریوى و تنگى‏نفس مفید است، براى قطع تبهاى مزمن و خطرناک مصرف مى‏شود.


2- عرق آن را هم بخورید و هم بمالید. موى سر را رشد مى‏دهد.



/انتهای پیام 

۰ نظر ۲۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۷:۰۷

محرومیت زدایی

به گزارش خبرهای فوری پلدشت ، همزمان با هفته بسیج ۱۰ طرح محرومیت زدایی با حضور مسئولان شهرستان در روستاهای پلدشت به بهره برداری رسید.

 

سرهنگ پاسدار مقصود داوری گفت: مرمت ۲ باب مسجد، ۵ باب خانه محروم، ساخت ۲باب خانه عالم و سرویس بهداشتی عمومی از طرح هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت افزود: برای این طرح ها ۸۰۰میلیون ریال اعتبار از محل قرارگاه مردمیاری و محرومیت زدایی قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) صرف شده است.

 

طرح محرومیت زدایی در پلدشت

۰ نظر ۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۰:۱۴