خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

مشخصات بلاگ
خبرهای فوری پلدشت
طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

کارشناسان معتقدند انتخاب آراتونیان در قره باغ، کاملا باب میل ایروان بوده و او را یک فرد مطیع و گوش به فرمان ایروان می نامند و معتقدند تنش های زمان ریاست جمهوری باکو ساهاکیان دیگر وجود نخواهد نداشت.

 

به گزارش بخش بین الملل «خبرهای فوری پلدشت»: طبق نتایج قطعی اعلامی انتخابات فرمایشی در منطقه ی قره باغ اشغالی،نخست وزیر سابق منطقه اشغالی قره باغ،آرائیک آراتونیان به عنوان برنده ی نهایی انتخابات و رئیس جمهور نامیده شده است.

پیش از این خبرگزاری آپای جمهوری آذربایجان، با استناد به گزارش بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه ای صادر و گفته است:اتحادیه اروپا مخالف برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی جعلی روز 31 مارس سال 2020 میلادی در قره باغ کوهستانی بوده و این انتخابات نمی تواند خللی در تعیین وضعیت آینده قره باغ و نیز نتایج مذاکرات وارد کند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند انتخاب آراتونیان کاملا باب میل ایروان بوده و او را یک فرد مطیع و گوش به فرمان ایروان نامیده اند موضوعی که پیش از این و در زمان ریاست باکو ساهاکیان اصلا وجود نداشت و ساهاکیان به کمک دیگر قره باغی های ایروان،فشار زیادی به پاشینیان برای پیشبرد اهداف وارد می کردند و بدون شک با انتخاب آراتونیان،اغلب تنش های موجود بین قره باغ و ایروان از بین خواهد رفت.

پیشتر پاشینیان می گفت:پاسخ ما به تهدیدات جنگی، صلح خواهد بود و در صورت لزوم طرف مقابل را مجبور به صلح خواهیم کرد اما حل مناقشه قره‌باغ از طریق صلح بایستی مورد پذیرش مردمان هر سه طرف ارمنستان، آذربایجان و قره‌باغ باشد.

پاشینیان همواره پیشبرد مذاکرات صلح را به دلیل عدم حضور فرد ثالث یعنی قره باغ،معطل می کرد اما امروز دیگر این معطلی هیچ مفهومی ندارد چرا که نگاه به گذشته ی آراتونیان نشان می دهد وی بطور کامل معتقد به سیاست های ایروان است و بنابراین اگر مذاکرات صلح بین آذربایجان و ارمنستان به هر شکلی و حتی بدون حضور طرف قره باغی،برگزار شود،باز هم می تواند سلایق قره باغ را برای مذاکره،پشت میز بیاورد.

آرا پاپیان رئیس مرکز ویوندی ارمنستان در مورد خط فکری آراتونیان به رسانه های ارمنی گفته است:انتخاب آراتونیان می تواند سارکسیان و پاشینیان را با هم راضی کند.

زاهید صفراوغلو کارشناس مسائل سیاسی در جمهوری آذربایجان می گوید مساله ی اصلی پس از این انتخابات فرمایشی به نتایج آن در ایروان برمی گردد.پاشینیان با تمام ژست های غربگرایی اش، مانند دیگر رهبران ارمنستان نشان داده است که اگر به فکر بقا در قدرت باشد،باید دست به دامان مسکو باشد.حال که طرف مورد اعتماد و حمایت ایروان در قره باغ،بر سر قدرت می آید،نشان از آن دارد که پاشینیان بطور کامل در برابر خواسته های کرملین کوتاه آمده است.

برخی از رسانه های آذری نیز به نقل از منابع ارمنی،ثروت نخست وزیر سابق آرائیک آراتونیان را از منابع نامعلوم و شبهه دار دانسته و انتخاب وی را به دلیل ارتباطات مساله دار با ایروان عنوان کرده اند.

آراتونیان که به عنوان رئیس جمهور منطقه اشغالی قره باغ انتخاب شده است پیش از این و در زمان تبلیغاتش گفته بود در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری، حتی یک وجب از مناطق اشغالی را هم باز پس نخواهد داد و علاوه بر آن به اسکان بیشتر ارمنه در رایون های اطراف قره باغ و افزایش کشت و زرع در این مناطق اقدام خواهد کرد.

شعارهای آراتونیان در زمان تبلیغات انتخاباتی نشان از آن دارد که وی سعی خواهد کرد به عادی سازی جریان زندگی در مناطق اشغالی کمک کند و شاید افزایش کشت و زرع در زمین های مختلف مناطق اشغالی هم از همین دست باشد.

در هر حال باید توجه داشته باشیم که انجام هر انتخاباتی در منطقه ی اشغالی قره باغ،فاقد وجاهت قانونی و بین المللی می باشد و طبیعتا انتخاب هرشخصی در این انتخابات نیز صورت قانونی نخواهد داشت ولی طبیعتا انتخاب یک فرد مطیع ایروان می تواند کاهش تنش ها در ایروان را هم به دنبال داشته باشد.

 

انتهای پیام/

۰ نظر ۲۸ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۲۸

 

به گزارش «خبرهای فوری پلدشت» فرماندار شهرستان پلدشت گفت: مردم و مسئولان این شهرستان عزم خود را برای ریشه کنی و مقابله با ویروس کرونا جزم کرده و در این راستا تلاش می کنند.

مهران صفری در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود: این ستاد از بدو تاسیس اقداماتی را با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو انجام داده است که می توان به تشکیل مستمر جلسات ستاد مبارزه با کرونای شهرستان به تعداد ۱۲ جلسه ، ابلاغ کلیه دستورالعملها و پروتکل های مربوطه به کلیه دستگاههای اجرایی ذیربط و نظارت بر حسن اجرای آن- افزایش سطح آگاهی های عمومی در منطقه پیرامون پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، معتمدین محلی، روحانیت، دهیاران، شوراهای اسلامی – روستاها با تشکیل شورای برنامه ریزی روستا اشاره کرد.

وی کنترل مسافران ورودی به روستاها و شهرها و جلوگیری از ورود افراد غیر ساکن به منطقه با برقراری ایستگاههای کنترل در سه نقطه شهرستان همزمان با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی انسداد جاده مرزی سدارس را از دیگر اقدامات این ستاد عنوان کرد و ادامه داد: به منظور اعمال کنترل و جلوگیری از ورود افراد غیر ساکن از آذربایجان شرقی شستشو و گندزدایی معابر عمومی شهری و روستایی با استفاده از ظرفیت شهرداری ها و دهیاری ها و ناحیه مقاومت بسیج هلال احمر و جوانان خود جوش تشکیل کمپینی از جوانان داوطلب شهر به تعداد ۳۰ نفر و کمک به اجرای طرح های مصوبپ ستاد کرونای شهرستان از اقدامات این ستاد است.

 

/انتهای پیام

۰ نظر ۲۸ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۰۵