خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

مشخصات بلاگ
خبرهای فوری پلدشت
طبقه بندی موضوعی

صادرات از پلدشت ۴.۵ برابر شد

پنجشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸ ق.ظ


مدیر گمرک پلدشت گفت: صادرات کالا از این گمرک از ابتدای سال جاری تاکنون به ۴۴ میلیون دلار رسیده که ۴.۵ برابر مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار، خبرهای فوری پلدشت؛ اکبر احمدپور گفت: امسال ۲۵ هزار تن کالا به ارزش ۴۴ میلیون دلار از طریق مرز پلدشت به کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله جمهوری آذربایجان، آلمان، روسیه و ایتالیا صادرشده است.
وی اضافه کرد: میزان کالای صادراتی نیز از این مرز ۱.۵ برابر سال گذشته بوده است.
وی بیان کرد: عمده محصولات صادراتی و ترانزیتی از گمرک پلدشت شامل محصولات کشاورزی و لبنی، پتروشیمی، پلاستیکی، آهن آلات و مس، پنبه، کاشی، سرامیک و لوازم ساختمانی است.
مدیر گمرک پلدشت ادامه داد: در این مدت ۲۲۰ هزار مسافر خارجی از طریق مرز پلدشت وارد کشور شده اند که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲ برابر است.
احمدپور با تاکید بر اینکه فعالیت گمرک پلدشت از اول بهمن امسال از ۱۲ ساعت به ۱۶ ساعت در هر شبانه روز افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: این گمرک از لحاظ صادرات کالا در میان گمرکات استان پس از بازرگان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با ۹۶۹ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق و به ‌دلیل دارا بودن پنج پایانه و ۹ گمرک مرزی ظرفیت قابل توجهی برای دسترسی به بازارهای جهانی و توسعه اقتصادی دارد؛ در این میان پایانه و گمرک پلدشت با وجود ظرفیت های صادراتی، ترانزیتی و گردشگرپذیری، نمود عینی بهره مندی از یک ظرفیت محلی برای ارزآوری پایدار در این استان مرزی است.
پلدشت در ۴۷ کیلومتری غرب ماکو و شمالی ترین نقطه آذربایجان غربی واقع است و در سال ۱۳۸۸ از ماکو جدا شد و به جمع ۱۷شهرستان این استان پیوست؛ پایانه و گمرک مرزی پلدشت نیز در این شهرستان و در کنار رود مرزی ارس قرار گرفته و یکی از دروازه های ترانزیت کالا از ایران به اروپاست.
مسیر گمرک و پایانه مرزی پلدشت به مقصد کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و قفقاز بسیار هموار بوده و وجود این مسیر مناسب، رونق مبادلات اقتصادی ایران با شمال آسیا و اروپا را موجب شده است.


/انتهای پیام 
۱۴۰۰/۴۱۷۴
لینک مستقیم:
http://khabarpoldasht.blog.ir/post/167
۹۷/۱۲/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی