خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

مشخصات بلاگ
خبرهای فوری پلدشت
طبقه بندی موضوعی


به گزارش خبرهای فوری پلدشت، غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی بیان کرد: علاوه بر آن به دنبال توسعه زیرساخت های ارتباطی در راستای ارائه چهار خدمت اصلی دولت به صورت الکترونیکی در مناطق روستایی و همچنین هوشمند سازی منطقه هستیم.

وی افزود: تلاش سازمان منطقه آزاد ماکو بر این است که این منطقه به مرکز خدمات پشتیبانی سایت های اینترنتی تبدیل شود و در صدد هستیم مقدمات این اقدام مهم را با همکاری نهادهای استانی و کشوری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: قابلیت های منطقه آزاد ماکو در این بخش موجب شده تا سرمایه گذاران خارجی و داخلی زیادی علاقه مند به حضور در منطقه شوند.

سلیمانی همچنین از پیاده سازی پایلوت گمرک هوشمند در این منطقه خبرداد و بیان کرد: همزمان با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آذربایجان غربی موضوع ایجاد مرکز تجارت دیجیتال با محوریت جاده ابریشم و بهره مندی از ظرفیت منطقه آزاد ماکو بحث شد که امیدوار به اجرایی شدن آنها در این منطقه هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد ماکو گفت: به منظور حمایت از اشتغال پایدار در حوزه ICT و هوشمندسازی ادارات، زیرساخت های ارتباطی این منطقه توسعه می یابد.

قاسم جلیلی نژاد افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان، ایده های نو و فناورانه از جمله سیاست ها و برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و در استان نیز همین امر در راستای توسعه اشتغال پایدار دنبال می شود.

وی اضافه کرد: زیر ساخت های ارتباطی و اینترنتی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است. 

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است. 

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.


/انتهای پیام 


لینک مستقیم خبر:

http://khabarpoldasht.blog.ir/post/129
۹۷/۰۷/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی