خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

مشخصات بلاگ
خبرهای فوری پلدشت
طبقه بندی موضوعی
                                             

عین‌الله شریف‌پور گفت: با اشاره به اینکه هم اکنون مطالعات مربوط به آب در شهرستان ماکو به پایان رسیده است اظهار کرد: علاوه بر آن خوشبختانه 36 کیلومتر نیز شبکه داخلی شهر ماکو نیز لوله‌گذاری و به پایان رسیده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تصفیه‌خانه‌ای که برای آن در نظر گرفته بودند در محل مناسبی قرار نداشت، مسئولان وقت به ویژه سازمان منطقه آزاد، فرمانداری و شورای اسلامی شهر خواهان جابه‌جایی محل تصفیه خانه شدند.
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: این جابه‌جایی، بودجه برآورد اولیه را حدود هشت میلیارد تومان افزایش داده و نیز برای فاضلاب ماکو در سال گذشته یک اعتبار جزئی تخصیص داده شده بود و در بودجه امسال نیز یک میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد و علاوه بر آن، با پیگیری‌هایی که پیش از تصویب بودجه انجام شد، حدود سه میلیارد تومان نیز افزوده و به چهار و نیم میلیارد تومان رسید.
وی بیان کرد: همچنین با توجه به اعتباری که از این محل در اختیار نمایندگان گذارده شده بود، دو میلیارد تومان نیز به مبلغ افزوده شد تا فاضلاب تصفیه خانه شهر ماکو به پایان برسد.
لزوم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهر ماکو
شریف‌پور اظهار کرد: شهر ماکو از نظر فیزیکی دارای سنگ‌های آذرین بوده و چاه‌های جذب نیز به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست و رودخانه زنگمار به عنوان یک رودخانه مرزی که به ارس می‌ریزد، محیط زیست این شهر را با آسیب جدی مواجه کرده و بنابراین تمامی تلاش‌ها این است که در منطقه آزاد ماکو با عنایت مدیرعامل این سازمان، با پایان فاضلاب تصفیه خانه ماکو شاهد افتتاح این پروژه بزرگ باشیم.
وی افزود: علاوه بر آن فاز نخست فاضلاب شهر سیه چشمه به پایان رسیده و پیشرفت فیزیکی فاز دوم آن بیش از 80 درصد است و فاضلاب شهر پلدشت و شوط نیز بین 40 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امید است با پایان مطالعات آنها، بتوان ردیف‌های اعتباری برای آنها باز کرده و یا با استفاده از روش‌هایی که امروز با اجرای پروژه‌ها از جمله BOT وجود دارد و یا با مشارکت بخش خصوصی شاهد اجرای پروژه‌های فاضلاب شهر سیه چشمه، شوط و پلدشت باشیم.
۹۷/۰۴/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی