خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

خبرهای فوری پلدشت

پایگاه خبری تحلیلی (مرکز رسانه ای باور)

مشخصات بلاگ
خبرهای فوری پلدشت
طبقه بندی موضوعی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: 90 درصد عملیات فرآوری، بسته بندی و سورت شاه میگوی دراز آب شیرین دریاچه پشت سد ارس در پلدشت انجام می شود.



معصوم فصیح در گفتگو با خبرنگار خبرهای فوری پلدشت با بیان اینکه شاه میگو مختص منابع آبی استان است، افزود: 70 نفر در فصل صید در قالب 6 شرکت به صید و فرآوری این آبزی می پردازند.

وی ادامه داد: مجوز صید فقط برای 6 ماه از 15 خرداد ماه صادر می شود و شرکت های پروانه دار به صید و صیادی در این زمینه می پردازند.

فصیح بیان کرد: تعداد شرکت های مجوزدار برای صادرات نیز در این زمینه سه مورد بوده که یک شرکت بومی و 2 شرکت غیربومی است.

وی گفت: این شرکت ها در پلدشت، البرز و گیلان مستقر است ولی بخش عمده فرآوری توسط افراد بومی و در پلدشت صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه شاه میگوهای صید شده برای صادرات باید دارای وزن 50 گرم باشند، افزود: صید قبل از فصل مقرر باعث می شود تا آبزی به وزن لازم برای صادرات نرسد و باید به زیستگاه عودت داده شوند.

مدیر شیلات و ابزیان آذربایجان غربی با پیش بینی صید 60 تن شاه میگو در استان اظهار داشت: شاه میگوهای صید شده پس از عمل آوری و بسته بندی به صورت زنده به کشورهای اروپایی صادر شود. 

فصیح بیان کرد: شاه میگوی استحصال شده به کشورهای اروپایی از جمله ارمنستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا صادر می شود. 

وی با بیان اینکه شاه میگوی تولیدی در استان دارای استانداردهای جهانی است، گفت: اگر شرکت هایی که دارای کد ec یا استاندارد جهانی است، مایل به سرمایه گذاری در زمینه بسته بندی و فرآوری شاه میگو در داخل استان باشد، دولت از آنها حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه برند جهانی شاه میگوی دراز آب شیرین هم اکنون به نام این استان ثبت شده است، ادامه داد: برای حضور مستمر در بازارهای جهانی و حفظ جایگاه کشور در این بازارها باید تولید مستمر در دستور کار قرار گیرد تا بازار از دست نرود.

به گزارش ایرنا صید شاه میگو در طول سال در طی دوره زمانی 6 ماهه انجام می شود؛ سالانه 60 تن شاه میگوی دراز آب شیرین در آب های سد ارس تولید و به سایر کشورها صادر می شود و در صورت تامین شرایط لازم و تامین منابع مالی می توان تولید شاه میگو را افزایش داد. 

آذربایجان غربی دارای رتبه اول در تولید شاه میگوی دراز آب شیرین است و در صورت فراهم شدن بستر لازم این ماده غذایی ارزشمند قابلیت تولید تا 270 تن در سال را دارد. 

این استان علاوه بر شاه میگو دارای آبزیان ارزشمندی چون آرتمیا ارومیانا در دریاچه ارومیه است که تنها از منابع آبی این استان صید و به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اروپایی صادر می‌شود. 


/انتهای پیام



لینک مستقیم خبر:
http://khabarpoldasht.blog.ir/post/108
۹۷/۰۵/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی